• 1396/11/14 - 23:44
  • تعداد بازدید خبر : 84
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

کارگاه برنامه ریزی استراتژیک در روابط عمومی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

به همت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اصول برنامه ریزی استراتژیک در روابط عمومی، طی برگزاری کارگاه آموزشی، برای کارشناسان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ بدنبال سلسله کارگاه های آموزشی ویژه کارشناسان و رابطین روابط عمومی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، کارگاه آموزشی برنامه ریزی استراتژیک در روابط عمومی، با حضور کارشناسان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار شد.
دراین کارگاه، ابتدا طلعت کاویانی - سرپرست روابط عمومی دانشگاه با اشاره به استقرار برنامه استراتژیک از دوسال قبل در دانشگاه و واحدهای تابعه، اظهار کرد: با تدوین برنامه راهبردی در دو سال اخیر تحولاتی در حوزه های مختلف دانشگاه ایجاد شده و شاهد روند رو به رشدی در واحدهای تابعه بویژه در حوزه روابط عمومی هستیم. وی با بیان این که این تحولات، موجب افزایش انتظارات حوزه های مختلف از واحد روابط عمومی شده است، خاطرنشان کرد: از کارشناسان و رابطین روابط عمومی ها انتظار می رود با ارتقای سطح علمی و دانش خود در زمینه خبرنویسی و اطلاع رسانی صحیح و به موقع، به جایگاه واقعی خود دست یابند .
وی ضمن تقدیر از برخی از روابط عمومی های تابعه به جهت اطلاع رسانی مناسب و به روز بودن، خواستار تلاش بیشتر سایر روابط عمومی ها برای حرکت به سمت روابط عمومی آنلاین به منظور تحقق شاخص ارتقای رضایتمندی ذی نفعان شد. وی همچنین از ارزیابی عملکرد کارکنان روابط عمومی ها و معرفی روابط عمومی برتر در سال 97 خبر داد.
در ادامه دکتر فرحناک - عضو دبیرخانه شورای راهبردی دانشگاه، ضمن تقدیر از عملکرد روابط عمومی دانشگاه برای استقرار برنامه راهبردی حوزه سلامت در گیلان، اظهار کرد: نقش حوزه روابط عمومی به عنوان سفیران دانشگاه و چشم بینای سازمان در زمینه رصد کردن اقدامات و چالش ها، بر هیچکس پوشیده نیست.
وی افزود: در دنیای امروز، گسترش رسانه و فضای مجازی در برخی موارد، می تواند تهدید کننده باشد و در این راستا، عملکرد هوشیارانه روابط عمومی ها می تواند در جلوگیری از بروز مشکلات و شایعه پراکنی ها موفقیت آمیز باشد.
دکتر فر حناک با اشاره به تاریخچه برنامه راهبردی دانشگاه، خاطرنشان کرد: هر چند که تدوین برنامه راهبردی دانشگاه از سالهای قبل آغاز شده بود، ولی اقدام اساسی در این زمینه و عملیاتی شدن آن از سال 95 با جدیت بیشتری پیگیری شد بطوری که درحال حاضر، برنامه راهبردی در همه معاونت ها استقرار یافته و نقشه استراتژیک هریک از آنها ترسیم شده است. وی در پایان به بیان مطالبی در خصوص ضرورت تدوین برنامه راهبردی پرداخت.
دکتر فردین مهرابیان - رییس دانشکده بهداشت و استادیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز روابط عمومی را خط مقدم ارتباط مسولین و ارباب رجوع ذکر کرد و مخاطب شناسی را در روابط عمومی ضروری دانست و افزود: برنامه استراتژیک، باعث نوآوری و خلاقیت می شود. بنابراین یکی از وظایف روابط عمومی ها، نوآوری، خلاقیت و حرکت است. وی برنامه استراتژیک را یک برنامه بلند مدت عنوان کرد و ویژگی های یک برنامه ریزی خوب را شامل تفکر استراتژیک، اقدام استراتژیک، اصلاح استراتژیک و آینده نگری استراتژیک برشمرد. دکتر مهرابیان در پایان به بیان کلیات برنامه استراتژیک پرداخت.
در ادامه غلامرضا عبداله زاده مدیر منابع انسانی دانشگاه، ضمن ارایه گزارش عملکرد مدیریت منابع انسانی، از راه اندازی سامانه های آموزش الکترونیکی، نقل و انتقال کارکنان و ارزشیابی در سال جاری خبر داد. وی ساماندهی، سازماندهی و توانمندسازی منابع انسانی را از اولویت های برنامه راهبردی ذکر کرد و ایجاد انگیزه در کارکنان را یکی از عوامل پیشبرد اهداف دانشگاه دانست.
  • گروه خبری : اخبار شبکه بهداشت ماسال
  • کد خبر : 33424
کلمات کلیدی

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1396/11/14 23:44